Monday, May 3, 2010

BaB MakaN MemAnG SUka & LajU (Part 1)

Ahaaiiiiii...~~~

Bulan baru muka baru..ahaaaiiii~~~ (nyanyi ikut M.Daud Kilau..=)). Bersungguh2 haku menukar baju blog haku..hehhehehe Mode 'PINKY'.. eermm.. xde kene mengena pon ngan tajuk kat atas tu.. heheheh


Takla sebenarnya haku nak cerita bab makan lagi (baru perasan blog ni byk sgt bab makan). Mungkin korang dah boleh membayangkan agaknya badan aku macam mana...hehhehe Skrg boleh tukar mode : N9 (Sila tukar juo walaupon korang bukan N9. Kalau tak den hobin sorang2 ahaks~)

Bab makan2 ni den memang xboleh nak tolak. Lagi pulak den xsuko nak tolak rezeki. Den nak kobarkan ni.. ini perjumpaan keluargo den di N9. Dieorang ni memang suko bonar lak aii bab mengator carokan hal2 berkaitan makan. Lagi-lagi Kazen den ni.. Namo jo Chef Nora.. sokali pon den xponah nak raso masakan dio. Ini la buat petamo kalinya dalam sejarah.. Ni la den tulih kat sini supayo di konang anak cucu den sok luso..Den raso Chef Nora ni tipu apo pon den tak tau.. Den raso die masak cam biaso jo.. alaaa.. gayo macam den masak jo.. Tapi ooomaakk aiiiiiii~~~ (3harkat).. sodap ehh xterkato.. semuo mak sedara ngan laki den puji xronti-ronti (henti-henti). Makin kombangla si Nora Bella tu..Korang xcayo... meh den tunjukkan bukti nyo...

Alaa... setakat masuk planta... apola sangat...


Pastu bawang putih dengan bawang merah... samola.. den selalu yo buat macam ni...


Pastu di ronjis-ronjiskan serbuk lado hitam tu...(den raso time ni dio ade baco-baco jampi ni)

Pastu dituang la sos lada hitam yang dikacau tadi (Knor serbuk lada hitam dan air secukup likat melekat)



Sonang yo den tengok tapi den rasola.. yang membuekkan daging dan ayam tu lagi sodap sebab cara PEMBAKARAN dio tu....

Tengok macam mano den masak~~ berkumpul orang nengok den..


Baju merah nila Chef Nora.. Sibuk kacau den nak tunjuk skill sehingga membuatkan ramai yang xsabo... den lagi xdayo nengok dieorang ni... SIAN den nengok.. kalah orang kat Gaza tuh...


Sian den nengok.. Sian kan Kesiannn... hehehhe =)

Setolah ponek menunggu..Inilah hasil titik peluh petani.. eh eh tak tak titik peluh Kazen-kazen den..
Tadaaaaaaaa.....





Den kojo dulu.. jap lae lepas makan den sambung..Part 2.. xmo baco pon xpo... tapi den tunjuk gamba.. korang mengadap yo nanti...hehhehe

2 comments:

.:Mrs. Engineer:. said...

eh, ni kluar je iklan...lg satu, rse nye bek jgn letak iklan adverlets skali...klo x, nuffnang akn detect awk as non-Glitterati...ade keburukan gk klo non-Glitterati.... :)

Daleela said...

Itula wak.. kekadang kita check dia keluar kekadang xkeluar. BTW thanx eh for the info...heheheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails