Tuesday, May 18, 2010

Itu Aku

Ahhaiii~~~

Aku tidak pernah meminta kamu untuk berubah untukku...
Aku tidak pula mahu diriku berubah untukmu...
Aku gembira menjadi aku..
Yang kadangkala tidak mungkin di fahami, tidak dapat di jangka perlakuanku..
Andai kamu kata aku kurang ajar.. aku ia kan..
Andai kamu kata aku kurang sopan..aku ia kan..
Andai kamu kata aku jahil..aku ia kan..
Tapi tak mungkin aku berubah keranamu...
Kerana aku adalah diriku..

Aku bukan muslim yang baik...
Aku bukan teman yang baik...
Tapi aku tidak betah berpura-pura untuk membuatkan kamu suka padaku...
Itu bukan aku...
Tidak pula aku betah membuat kamu benci dan terluka kerana diriku..

Aku tidak mengkin dapat memuaskan hatimu...
Aku tidak akan mampu membuat yang terbaik untukmu..
Andai kata kamu punya pilihan...
Pilihlah dengan bijak untuk kamu baca segala isi hati..
Andai kamu rasa ceriteraku tidak seindah dan setulus hatimu...
Pergilah dengan jauh...
Aku bukan menulis untukmu..
Aku menulis untuk diriku..

Kerana ini adalah aku...
Ini tempatku...
Ini titikku...
Ini ceriteraku..

Yang buruk itu aku..
Yang jahil itu aku..
Yang kusut itu aku..
Yang jahat itu aku.. 

Tidak akan aku padam..
Tidak akan aku pejam..
Tidak akan aku diam..

Khas untukmu yang baik itu....

Nor Daleela 19:13

6 comments:

eiza said...

woot woot
apesal cam sedih je ni???
why why?

Daleela said...

roda-roda kehidupanla long.. awk pon entry sedih je.. Along sila bayar tag Yaya. xsabar nak tgk ape dlm beg awk..

W3 ToGetHer said...

hehehhe...jahat itu indah....jahat itu ader kebaikkan.....wakakak....aku yg ckp.....

fikaryna said...

jgn sedey2..

kalau hati tidak tenteram..banyak2 selawat..

eiza said...

entry tu dah siap dan di auto publish. sila lihat pada hari sabtu nanti.

senorita_alynne said...

Salam
Lumrah Kehidupan Manusia Tiada Yg Sempurna
Tp Jgn Jd'n Kekurangan itu Sbg Penghalang
Heee Sy Ni Pandai Berkata2 Tp Bila Dilanda Mslh..Dilemma Gak :))

Btw, Jom Visit Blog Sy
http://senoritalynne.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails