Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 10, 2010

Senarai hadiah yang boleh di beri pada pengantin baru

Ahhaaiii~~~

Huauauhu.. Mode orang mengawan (kahwin) sudah kembali. Pantang ada cuti sekolah, mesti ada orang nak berkahwin. Kalau ada orang kahwin mesti cuti sekolah atau cuti umum.

Kalau ikut adat Melayu, datang bertandang di Majlis Kahwin orang, jangan tangan kosong. Tak manis kalau kita xbagi apa-apa, bagi duit adalah jalan paling selamat sekali. Tapi haku jarang bagi duitla.. melainkan haku malas nak beli hadiah.. =)

Benda paling penting kamu prang kena tahu ialah kawan-kawan kita tu lepas kahwin duduk with Family or duduk rumah sendiri/sewa...

If dia duduk with Family, x banyak pilihan yang boleh di beri.. Tapi adalah benda yang boleh kita panjan-panjangkan. Cekedout :

1. Tuala mandi (benda ni aku notice sangat perlu bila lepas kahwin =))
2. Lampu tidur, lampu meja (harga dalam lingkungan RM20-RM50)
3. Cadar dan comferter (benda ni memang selalu kena tukar - harga RM20-RM200 ~ikut bajet korangla..Kalau kongsi amek yang mahalnya)
4. Photo frame/album (play save & selalu orang jadikan hadiah - harga RM10-RM100)
5. Lilin wangi -sesuai di letak dalam bilik untuk menaikkan ****** =) (Paling budgetla ni...RM5-RM15)

If mereka akan duduk rumah sendiri, banyak pilihan yang boleh bagi. Checkedout :


1. Lesung batu (aku dapat time kahwin-harga dalam RM20-Rm30)
2. Set Pinggang mangkuk (peberet orang bagi-harga dalam RM10-RM50)
3. Periuk belanga (paling banyak aku dapat - harga dalam RM20-RM50)
4. Induction cooker/dapur gas (sesuai untuk org suka masak - RM50-RM200)
5. Set pisau (aku nak benda ni p xda plak orang bagi.. hehehhe - harga dal RM30 - RM50
6. Set sudu (ni pun aku nak tapi x dapat - harga dalam RM10-RM20)
7. Rice cooker (paling banyak aku dapat - harga dalam RM50 ke atas)
6. Coffee maker (harga dalam RM60 ke atas)
9. Ketle (RM30 ke atas)
10. Pembakar roti (aku suka ni terima kasih ye - RM30 ke atas)
11. Blender (paling suka juga - RM50 ke atas)
12. Tempat letak pepper and salt (RM9.90-RM20.00) ----------------------------------------------------------------------------- deleted.

Nak bagi orang biar orang puas hati (kata-kata dari teman segosipku.. SURIYATI HUSSIN)


4 comments:

Etie Hussin said...

aku ade cakap mcm tu ke dow????

HOUSE OF KEKABU said...

hadiah- termos air panas..penting tuhh..

eiza said...

kalau bagi benda yg jenama playsafe tu okey tak?
hakhakhak

Unknown said...

saya pening dah nka bg apa utk kakak saya...
mngkin lpas kahwin dye dduk dgn family..
nk bli mahal, sya pn student u lagi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails