Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 28, 2010

Rahsiaku...Simply Siti?

Sorry sy x pakai SIMPLY SITI... itula rahsianya...Rahsia Kejelitaanku lebih tepatla... hahahah Jelita ke? xda maknanya... P aku dan kosmetik tidak dapat dipisahkan. Ibarat ISI DENGAN KUKU... Cehhhh dulu time belajar dulu jgn kata bedak, bedak sejuk pon malas tempek.. masa tu pe nak ingat melawa, xheran la sangat.. hidup aku sibuk dengan kwn2 especially time belajar kat KPTM, Kota Bharu... xde heran nak ber'bf' langsung.. (masa ni sibuk berabang angkat adalah...hahahaha). Sebb tu aku and United 12 xde BF.. kalau yg ade pon 2 org playgurl tu jela "sekmek" and "nisha". Cuma bila time belajar kat UUM je baru aku berjinak2 pakai make-up..


1. Krim muka pencerah SPF 25 olay (aku dah start pakai 2thn lepas.. dulu packaging die lain dia mcm tube.. now die dah mcm ni (dalam botol) tukar harga pon dah mahal RM 20. Olay yang aku pakai ni ada 2 jenis day cream and night cream.. Aku selalu pakai day cream je.. yg malam tu xsempat pakai.... =)

2. Compact powder SILKY GIRL...yes product ni sgt100x bagus. Aku dah pakai lama dah lepas aku belajar kat kelantan dulu.. dulu nama die lain WET & WILD kot.. ingt2 lupala.. tp bedak ni tahan lama.. kwn2 aku yg kenal aku mesti tanya bedak pe aku pakai.. 

"Aku pakai SILKY GIRL je"...

Aku penah tengok kawan aku pakai compact powder MAC.. xsetahan bedak SILKY GIRL aku pon... hahahah pelik2.. MAC tiruan kew??? Berlagak xmau kalah dak ni.. suka hati ko la *****

3. Eye liner tu aku "WAJIB" pakaila sebab mataku yang sepet ni mampu di bundarkan.. kalo x, rupaku seperti org xcukup tido..

Cara pakainya : Letakkan jari telunjuk di hujung ekor mata dan tarik sedikit seperti menyepetkan mata anda..dan mula lukis ikut ketebalan.. kalau pakai eye liner liquid pastikan die betul2 kering baru buka mata... yang masih nak belajar pakai lebih baik pakai yang penselnye.. aku lebih suka pakai yg pensel punya..express pagila katakan...

Yang make-up lain2 tu xwajib sangatla pakai, bila ada mood nak bergaya hari ni.. leh la touch up sikit.. Kalo dah terlambat, kirim salam jek..



Yang ni perkara wajib pakai bagi wangi and confidentla sikit kalo dah berlari2 dalam office tu.. serius la aku lari2 naik atas turn bawah.. p xkurus2 gak kan.. betulla org kata kalo dah kawen ni badan perempuan cepat naik... waaa...risau tolla

2 comments:

yaya+frdz+auf said...

lepas beranak lagiii naikkkk.....haha..jaga2 cik salmah.

daleela said...

Betul ni.. semua salah EN.HUSBAND kan? Kan? hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails