Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 21, 2010

My Water Moments

Ahhaaii~~


Aku bukan pengantin baru lagi. Tapi saat berHONEYMOON buat pertama kali di Pulau Langkawi adalah kenangan yang terindah (aduhai terjiwang.. terpaksa ni..jangan gelak). Nama saja pulau mesti terbayang laut dan air. Kalau dah ada laut dan air, takkan nak tengok saja, pasti nak cecah kaki, paling teruk pun berendam sekali ye tak? Kalau pergi dah berdua sahaja, kalau dua-dua berendam dalam air, siapa yang nak tangkap gambar? Burung-burung pun tak boleh tolong nak tangkapkan. Kenapa? Kamera tidak kalis air (aduhh..malu ketinggalan zaman). Tinggal je kat situkan, then enjoy mandi-manda. Kalau hilang siapa nak ganti? Siapa nak bagi FREE? Eh... siapa lagi mestilah NUFFNANG. Thank you in advance  *perasan dah menang =)


Tipukan kata tak berendam. This is my water moments at Langkawi. Ya the only one my dear. Selepas penat berjalan-jalan satu pulau, kami mengambil peluang berdua-duaan je di pool ni. Romantiskan. Mestilah mandi, tapi gilir-gilir jaga camera.. bahaya kalau camera kena air. Kalau jatuh masuk air, lagilah....siapa nak jawab? Heii mestilah SONY boleh jawab dengan camera model baru nye. 

Kenapa? Tidak percaya ke? Ok, bersedia.. buka mata hangpa besaq-besaq ya..Kalau tak nampak jugak, bohong sangat tu. Sebab hangpa(kamu) hendak menidakkan kehebatan SONY TX 5  yang setanding dengan DSLR hangpakan? RM1,499 je. Nak ketawa guling-guling boleh tak? Er.. tak ada icon pulak. LOL. Dah terasa kekecewaannya? Nah aku tambah lagi rasa kekecewaan hangpa..cekedout (check this out)..

1. Water proof (kalis air)
Olympus FE-20 : Agak-agak macam tu jelah gaya ye, sekali tengok macam penguin nak belajar berenang,haiissh tak seksi langsung Daleela oii..


Sony TX 5: Kalau aku ada Sony TX 5 ni, aku boleh bergaya seksi sampai ke dalam 3 meter, sebabnya ia di lengkapi 4x Optical Zoom Cyber Shoot...dicipta segalanya kalis.



2. Dust prove (kalis debu)



Olympus FE-20 = Gambar pantai ni cantik, air nampak biru hijau. Tapi tidak berapa terang dan tajamkan. Waktu ni ada mat salleh dari mana tah,tolong ambil gambar. Kalau nasib tak baik, jatuh jugak camera aku tu sebab ada banyak batu dan pasir yang sangat panas untuk di pijak. Agak-agak kalau jatuh atas pasir yang panas tu boleh tahan ke camera aku tu. Tak ada maknanya, aku kuburkan je camera tu kat situ jugak.

Sony TX 5 = Jangan risau, kalau ada Sonny TX 5 ni, jatuh di kawasan berpasir seperti di padang pasir tempat kelahiran unta pun tak apa-apa. Kalis debu (Dust proof). Gambar aku tetap maintain cantik dan tajam. Jatuh dalam air laut tahap kedinginan macam air-cond sejuk? Tak ada hal kawan. Sony add-on kecanggihannya macam makanan Mekdi (Mc D) di mana model ini kalis suhu (temperature proof) dan kalis kejutan (shock proof) boleh jatuh sampai 1.5 meter beb. Fuhh~~ hebat. Anda geram? 


3. Effortless panoramic photos


Olympus FE-20 = Aku tangkap gambar ni di atas ketinggian yang tinggi, sepatutnya nampak laut dan pulau-pulau yang ada. Tapi terbataskan. Nampak laut di sebelah je..Aissh.

Sony TX 5 = Kalau guna Sony TX 5 yang di lengkapi 'intelligent system', anda boleh menangkap gambar dengan lebih lebar mencakupi ketinggian dari atas ke bawah. Mesti gambar aku nampak lagi luas dan tinggi keseluruhan panorama. Add on lagi, di mana ia mampu memastikan wajah dan objek bergerak dan satukan untuk  menjadikan panorama natural.


4. Perfect twilight shots and low-light environment



Olympus FE-20 = Tengokla hasilnya, malap sebab tidak ada pengcahayaan. Sepatutnya keindahan pantulan cahaya matahari pada air laut nampak jelas. 

Sony TX 5 : Walaupun penata cahayaan kurang, Sony TX 5 mampu manghasilkan keindahan gambar dengan jelas dan tajam. Ini kerana Sony menggunakan kecanggihan 'Exmor R' CMOS yang sangat sensitif terhadap gangguan di mana prosessor camera ini menggunakan superimpose sehingga 6 rangka gambar untuk mendapatkan kejelasannya. Tak ada masalah lagi selepas ini dengan Sony TX 5. Mesti gambar aku dan En. A nampak terang dengan pantulan air laut kejinggaan sewaktu matahari terbenam.


5. Takes 10 picture in 1 second
Olympus FE-20 =  Nak rakam pergerakan terbatas. 1, 2, 3 snap ...tengok dah sampai di tangga, gambar En. A tu macam berenang ke? Tak nampak natural pun.


Sony TX 5 = Macam dslr, boleh tangkap 10 gambar dalam masa 1 saat plus anti kabur (anti-motion blur). Dslr nak kena adjust kan? Sony tak payah nak adjust. Tapi dslr bukan kalis airkan? Kalau macam ni boleh tengok gaya berenang sebanyak 10 keping dalam 1 saat. Wow..


Kalau aku mempunyai Sony TX 5 warna pink itu, mungkin aku boleh menambahkan keromantisan saat berbulan maduku seperti >>>


 
Lawati Sony TX 5 untuk buat perbandingan spek. Anda pasti menyesal kerana telah membeli dslr. hehehe sekarang dapatkan Sony TX 5, buat pilihan anda..






Lots of luv,
Dalee~~


4 comments:

CaDLyNN said...

good luck dear!

Daleela said...

Thank you.. say cekodok.. snap snap..

Unknown said...

The hunter came to visit!
Good luck!

joegrimjow said...

=P

mine here 5 sebab cool tx5

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails