Monday, August 2, 2010

Bapak mertuaku tanya pandai masak ke?

Ahhaaaiii~~

Sepatutnya aku ada di Penang saat ini. Tetapi di sebabkan tuntutan kerja yang terlalu 'URGENT' macam korang sakit perut rasa nak ke tandas atau macam nyawa di hujung tanduk, terpaksalah aku melukai hati2 dan makhluk2 di Penang yang menanti kedatangan si santek manis ini.. muahhahaha...Dan terpaksalah juga bapa mertua, mak mertua dan adik iparku 2 orang menguruskan diri mereka dengan menaiki keretapi.. jangan tak tahu bapak mertuaku naik kelas mahal RM67..haiiissh bapak, saya pun tak pernah naik yang mahal tuh. Bapak sengaja ke beli sebab saya tak ikut eh? eh? eh? *teehhhhhheeee guwau jek..

Sepemergian bapak dan mak mertuaku, aku dan En. A di amanahkan menjaga adik2 ipar ku yang lagi 2 orang tak ikut tuh..Baik punya aku gosip dengan adik ipar ku, tetiba bapak mertua aku tanya :

"Mau beli ayam ke ikan ke letak dalam peti Ais?"
"Eh... tak pe pak, nanti saya beli sendiri"
"Tau masak ke?"

Dushhhhhhh.. mengecil hatiku seperti semut... huhu pantang seh aku orang memandang kecil kepada aku yang besar ni.

"Tau pak.. nanti saya masak untuk Fatimah dan Udin"

Keesokkan harinya....

Adik ipar ku Fatimah yang tak ikut itu bersuara "Kak.. bapak beli daging burger. Kalau akak ngan abang Ameer nak, gorenglah"

Wuhooo.. bapak mertua aku ingat aku ni western sangat ke? Aku senyum je dengan adik ipar aku. Untuk membuktikan aku mampu menjaga mereka2 yang tidak ikut ni.. Aku masak ohe.. Tapi aku masak di rumahku sebab ayam ada lagi setengah ekor dalam peti ais. Malas nak membazir2. Aku membuat keputusan nak masak ayam masak merah....


Sebagai bukti aku masak, aku bawa periuk2 sekali ke rumah bapak mertua aku. Nanti kalau aku pindah masuk tupperware dia kata aku belikan.. Muahahahahah sekarang boleh pergi dapur bapak mertua aku. Dah licin ayam masak merah aku. Aku yang habiskan... *teheeeee kena lah tunjuk dah habis, baru dia kata sedapkan kan kan kan?

Sekarang aku nak tidur sebab nanti nak bangun awal ambil bapak mertua, mak mertua aku dan adik2 ipar aku yang balik subuh esok...

Ketibaan yang tetiba : Kenapa aku dengar ada bunyi periuk2 berbunyi di dapur? Adakah beruang berbulu sedang menyelongkar saki baki nasi goreng yang aku goreng tadi...jap nak g check...


6 comments:

fikaryna said...

uh..terernya..mau rase jugak..hehe..

boy_bersahaje said...

huuu nampakseayam kat sedap la ayam kat atas tu...memang menarik perhatian

Dalee said...

Ryna : hehehe xdelah terror mane.. janji kenyang sudahlahkan..

Boy : nampak je.. cubo rase.. hehehehe.. xterkatalah...

eiza said...

awak kena masak dpn bapak mertua awk tu, baru dia percaya.. haha

psst: sape beruang tu???

Anonymous said...

pandai pun masak....

Liyana said...

MIL pun mcm x pecaye sy boleh masak, blh die suruh husband yg masak utk sy, hohoh mengecil juge hati ini, wuwu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails