Wednesday, February 16, 2011

Sunnah Nabi Muhamad s.a.w yang sekarang baru aku nak ikut...

Assalamualaikum dan ahhhaaiii~~~

*****

Selawat ke atas junjungan Nabi Muhamad s.a.w.
  
"Barangsiapa yang mengikut sunnahku, bermakna dia mengasihiku.” Hadith riwayat Muslim.

Mungkin  aku bukan umatmu yang baik Ya Rasulullah.. tapi aku masih mengikut sunnah mu walaupun tak banyak. Itu pun baru je kami suami isteri mengamalkan. Apakah??? Meminum susu kambing dan makan daging kambing.

Untuk pengetahuan semua, susu kambing lebih baik dari susu lembu. Kalau yang dah tahu tu baguslah. Amalankan berterusan. Yang belum tahu, baca sampai habis ye. Keadaan dunia sekarang, kita kerap kali di sodok... eh silap di sogok dengan tipu helah YAHUDI. Di TV dan surat khabar, kita di tipu terang-terangan dengan cerita susu lembu lebih baik dari susu kambing tetapi hakikatnya ia adalah helah mereka supaya kita meninggalkan sunnah Rasulullah. [kurang hajar tau Yahudi ni, nah rasakan pelempang maut baja hitam.. keleeeppeeek].

Sekiranya kita berniat minum susu kambing untuk mengikut sunnah sahaja boleh dapat pahala. Dan setiap sunnah yang Nabi ajar pada kita semuanya ada kebenaran dari segi saintifik untuk kesihatan setiap orang yang mengamalkannya. Susu kambing hampir-hampir sama kandungannya dengan susu ibu. Jadi susu kambing ni boleh jadi susu alternatif kalau ibu tidak ada susu.

Kebaikan minum susu kambing antaranya : 
• Mengatasi masalah alahan susu
• Menguatkan sistem imunisasi  
• Meningkatkan daya kepekaan tumpuan dan ingatan
• Melancarkan sistem penghadaman  
• Mengatasi masalah kulit dan sukar tidur
• Mengatasi masalah kahak  
• Memulihkan tenaga dan tenaga batin 
• Menghindarkan kanser

Tulah sekarang ni akak peminum tegar susu kambing Higoat. Campur kopi sikit kalau nak hilang bau. Haippp bukan nak promosi suruh beli Higoat tapi dekat area Ampang susah betul nak cari susu kambing segar. 

*****

Sekarang kita cerita pasal daging kambing pulak, sebenarnya makan daging kambing elok untuk memecahkan lemak di samping melancarkan perjalanan darah yang tersumbat. Dan janganlah kite berterusan membenarkan kafir laknat menipu kita. Daging kambing adalah paling kurang kolestrol. Apabila kita makan daging kambing dan terasa pening, itu bermaksud darah kita bergerak dengan laju untuk melancarkan jalan2 yang tersumbat tu. Bukan anda di serang darah tinggi. Tau tak daging apa yang paling tinggi kolestrol? Daging vavi.. [patutlah kau ni haram]

Memanglah daging kambing ni mahal, tapi elok untuk kesihatan. Sekarang ni akak rasa macam orang kaya pulak (padahal kayap), seminggu sampai 3-4 kali makan kambing. Akak suka buat kambing beratur, tidak menggunakan minyak jadi dapat diet lagi. Rasulullah pun dulu buat kambing beratur. Buat kebab kambing pun sedap woo~~ok semua selamat berkambing. Tetiba rasa nak wat business kambing. Hahaha.
Lots of luv,
Dalee~~





4 comments:

PUANSTOBERI said...

kambing beratur?? BBQ??

Susu kambing.. umm...asben baru nak suh minum. Katanya, ada org kabo ke dia salah satu petua nk bagi cpt peknen. Tatau lah lagi. Tgk cena nati. Cuba je lah kan :)

AngahSayang2314 said...

wah thanks la konsi2 info hehehe

Dalee said...

puan stoberi : betui2.. tu yang kami minum tu... hahahha

Angah : xda hallah...

Anonymous said...

memang susah nak dptkan susu kambing segar kat ampang ni,tau tak nape susah nak dapat,Sebab susu kambing ni sensitif kalau dah terdedah pada udara dia akan cepat masam(basi).Khasiat mmg byk n kalau minum niat ikut sunnah dpt pahala,sesiapa yg hidupkan sunnah diakhir zaman ni akan dpt pahala syahid.Sapa nak susu kambing call 0192193432@0129745055.Ampang, Pandan n sekitarnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails