Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 5, 2010

Aku suka kerja aku

Ahhaaii~~~

Tidak semua orang suka kerja dengan syarikat swasta dan lebih suka berkeja dengan kerajaan. Bukan aku tak cuba nak apply kerajaan, kerajaan yang tak nak ambil aku.. (mungkin sebab aku ni rajin sangat.. muaahahahha). Bagi aku tempat kerja adalah tempat paling lama kita habiskan dalam 1 hari. Kalau menyampah nak mengadap muka-muka orang di tempat kerja tu pun terpaksa menghadap jugak.

Bagi aku kalau nak bekerja tak payah nak pikir:
  • apa jawatan kau kat department kau
  • boleh access internet (penting ke?) 
  • kene masuk ofis punctual (penting ke?)
  • ofis kau bapak gempak kat KLCC ke, kat CYberjaya ke, kat MId Valley ke
Janji aku kerja..janji kerja aku siap, janji aku kerja cukup 8 jam (takut tak berkat duit gaji).

Bagi aku, aku takkan kerja dan tak suka nak kerja kat tempat kerja yang :
  • banyak politik dan hasad dengki..(cth : eh, tadi kau makan ngan die eh.. wah dah ada kaki baru, pasni tak mau makan dah ngan kiteowang) <---- aku paling tak suka orang mcm ni..
  • gaji ciput tak sesuai dengan kerja yang aku buat dan gaji tak naik2 walaupon dah kerja 2 tahun... muahahahah a.k.a mata duitan
  • Company tak hargai kau sebagai pekerja. Kau buat kerja tapi dia tak nampak. Dia hanya nampak anak mas dia je buat kerja
  • Boss kata kau "You are the weakess in this department"...<---go to hell la weii..
Selepas aku berhenti kerja dari 1st job aku, aku really jumpa Company yang best sangat.. Boss yang best dan kerja yang best. Tapi tula... gaji kat sini tak berapa nak lebat sangat...muahahaha

Now aku dah 3rd job, buat semua kerja..happy jugak di sini. Nasihat paling baik ialah kerja dengan ikhlas..really hope aku akan kerja lama di sini.. biar apa pon jawatan aku. Janji dapat menimba pengalaman yang paling berharga...

Walaupun terpaksa buat riben untuk beg


Walaupun sebagai gadis kaunter

Walaupun sebagai Yuna..muahaha perasaan lebih..

Walau siapa apapun kerjaya kita, kerjalah bersungguh-sungguh demi target kita. Bukan nak kaya, tapi mampu menimba pelbagai ilmu.


Ketibaan yang tiba-tiba : Sorry aku tengah bz dengan submission bulan ini. Tak dapat nak join apa-apa event pun. Fahamkan.. gathering..

6 comments:

sujairi said...

Banyak2 blog aku jalan..blog ni baut aku tersenyum sebab aku x sangka ada org perasan "Walaupun sebagai Yuna..muahaha perasaan lebih"...heheh.. cayalah...

masturah mj said...

waa, bsnye..keje...ko..mcm x tnsion je..huhuh..tringin keje cm2..huhu
fatinmmj

Anonymous said...

awak ni best la ........... mesti dgr nasihat hubby ni kn ........ jd jgn risau berjaya nye seorang isteri apabila berdiri nye seorang lelaki bernama suami di belakang nye........

Daleela said...

Mcm kenal je anonymous ni...

Kujie said...

ye..kalau buat kerana kita suka, tanpa tekanan...hidup pun best

kalau kita sendiri tak hargai diri sendiri, nak harap siapa...kan?

Norasikin said...

Banyak yang kerja separuh hati. Hasilnya cuma dapat separuh je la

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails