Thursday, February 2, 2012

How to make home made Subway Sandwhich?

 
 
 
Assalamualaikum dan aaahhhhaaaaaiiiiiii~~~~

************************

Semenjak JAKIM mengambil tindakan tegas terhadap sticker2 HALAL ni, rasa macam susahnya nak makan. Sebab hati dah mula was2. Bila dah mula was2 tu yang jadi masalah, dah jatuh haram nak makan kan? Tapi macam biasalah kalau benda tak boleh makan tu, nafsu bergelojak macam setan main gendang. Kita punya akal fikiran untuk berfikir, setiap permasalahan mesti ada jawapan... Kenapa tak cuba buat sendiri??? 
 
1. Mula-mula kita beli daging slice di carefour atau jusco. Bleh di timbang mengikut kepingan yang kita nak. Kemudia bakar guna microwave/oven/di kuali.
 


2. Kemudian beli roti oatmeal/wholemeal di carefour/giant/jusco. Kemudian belah di bahagian belakangnya dan di bakar bersama cheese.






3. Kemudian sediakan dan potong sayur2 mengikut kegemaran anda... 




4. Kemudian letakkan sos2 kegemaran anda...



5. Boleh di makan dengan jayanya...... oooowwhh noooo... rasanya sama...rasa sandwhich lah...




Selamat memakan makanan halal..... hahahhaha



Lots of luv,
Mommy Dalee~~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails