Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 14, 2011

Jalan - Jalan Cari Makan : Wadi Hadramawt



Assalamualaikum dan ahhhaaaii~~~~

*********

Ada lagi tempat makanan arab yang sedap dan harga berpatutan. Sesiapa yang terlalu Jalan Ampang, mungkin anda boleh cuba ke Restoran ini.


Restoran ini terletak di antara kedai jualan kereta2 mewah. Sambil2 makan usha-usha jap kereta idaman sambil berangan-angan tinggi. Rasa macam anak datin. Kunun datang pakai mini cooper kelabuuuu..... Aduiii tinggi sangat kot berangan tu hah....



Apa yang best di sini, pastinya suasana Yemen tu lah... Kalan anda nak order jangan risau, kebayakkannya pandai bertutur dalam bahasa Melayu.. English ada kureeeng sikit.. Jaga2 ye.. cakap belakang pandang2..



Mengikut pengalaman yang lampau... ehh pengalaman yang lepas2, portion makanan timur ni besar dulang. Bayangkan di atas ni 1/2kg Lamb Maghout (Nasi dan ayam di masak sekali bersama rempah istimewa). Highly recommended. Memang untuk 2 atau 3 orang makan (siap boleh tambah dan tapau bawa balik rumah). Harga sangat berpatutan RM26 sepinggan (1/2 kg) dan RM48 (1kg).




Lamb Kebab RM18. Sedap bersama roti itu.. Macam tak percaya kami mampu makan lagi selepas makan nasi di atas itu. Hehehe Birthday girl ambil kesempatan.




OoooOoo itu Mint tea arab... sedap.



Soooo Yemen kan? Bukan nyaman ok. OOooOoo sesiapa yang mencari madu sidhir, di sini pon ada jual 1/4 kg - RM150 (small jar). Madu Sidhir ini ada tertulis kebaikan nya dalam Al-Quran.


Very the unique....Kesimpulan tempat dan makanan 4/5.




Birthday girl ni dah makin gemuk tssssk tssskk tsssskk susah nak turun dah. Tak ada masa nak eksersaissssss..... Saya dah cukup besar, tak perlu nak kek2 bagai yek. Belanja makan sudah memadai. Untunglah siapa yang jaga akak ni... heeeeeeeeee


Lots of luv,
Dalee~~



2 comments:

puanstoberi said...

oh, penggemar makanan arab rupanya..
tak terai yg dkt Kg baru yg dkt petronas tu???
org sentiasa ramai. tp kiterang tak penah terai la. nak balik umah mlm sket sure tpt tu sesak.

Daleela said...

PS : kedai tu belum cuba.. kene cuba ni... baik2.. mari kite pergi sesama...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails