Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 20, 2010

Saya tak sambut Krismas tapi saya pun kena beli hadiah!

Ahhhaaii~~


Beb..duit dah habis bulan ni. Duit dah ter'over' spent bulan ni.. sangat2 over ok. Ni paling tak suka ni.. Bila orang lain yang sambut Krismas, kita pun terpaksa melibatkan diri. Pandangan orang terhadap pembeli hadiah untuk Krismas adalah sungguh mengjengkelkan. haha. Sebab saya pun suka pandang orang macam tu. Sekali tahun ni saya pun terpaksa ma...Setakat beli hadiah boleh terimalah.. ibarat bagi duit raya...but please dun ask me to wear those christmas cap and what so ever. Bajet RM10 ke atas tauu.. dah tuh kena beli 2 pulak. 1 untuk office celebration lagi 1 untuk charity.

Itu belum lagi untuk office mate yang baik hati tak minta tapi nak bagi jugak tu.. Tak pasal2 kena beli hadiah lagi untuk si baik hati  ni. Orang dah memberi takkan kita tak membalasnya. Ni bajet mesti atas RM30. Haduii penin lagi.. Tampal koyok.

Pastu diri ini bajet nak cari hadiah murah tapi lain dari yang lain..pastu bajet nak hadiah kunun dari overseas. Ko memang bajet hebat Daleela. My sukalah, my hadiah...hahaha. So saya pun men'survey'kan diri tengok di kedai $100 yen. Sebenarnya terpengaruh dengan adik saya Ameen yang suka tengok kartun Hagimaro tu.. terpengaruh yang sangat kuat ye.. 

Contoh 1: "Kakak, Ameen lapar. Boleh minta $100 yen, Amen nak beli ais krim"

Melampau bajet macam sekolah tadika kat Jepun je adik saya ni, padahal tadika kemas je. Boleh pulak minta nak makan sushi..ni sebab tengok Hagimaru makan sushilah ni. Takpe kakak belikan ye.

"sedaplah kakak sushi ni." hahaha kena tipu. Itu sebenarnya donut sushi Big Apple. Tak pe bohong khatan sekali-sekala.

Owh.. sudah terpesong jauh entry kita ni..kembali kepada cahaya kebenaran. Banyak juga barang2 Jepun di kedai $100 yen tu. Sudah tentu Daleela. Walaupun berpatutan, tapi sangat menarik dan tertarik. So lepas dapat gaji ni saya nak borong barang di kedai ini. Bila orang datang rumah bajet semua barang Jepun.. hahaha.

 Lepas tu boleh bersantai makan Ais krim sambil buat mata orang Jepun yang sepet. En. A kata Halal. Kenyang.
Lepas dah setle semua, balik rumah balut hadiah santek2.

Ok. Dah siap balut simpan elok2 dalam plastik karang Datuk Santa Buncit curi hadiahku. Owh, nanti saya tunjuk hadiah yang saya dapat.. Harap2 dapat i-pad. Paling busuk pun, i-phone. Lol mengalahkan orang sambut Krismas.

Lots of luv,
Dalee~~

5 comments:

atiqa aris said...

dulu an cazen sy de jual brg2 from jepun tau.tp cm xlaku je.sian dia.huu

mama affan said...

best la adik daleela..imiginasi tinggi.hehe..

ciri2 budak bijak..:)

Daleela said...

atiqa..aduyaaiii sepatutnya die kena jual kat kami adik badik.. mesti untun' hehehhe

ryna : tersangatlah tinggi imaginasinya.. kekadang sepet baju pon leh wat transformer.. aduyaiii patut sepit baju byk ilang.. hehehe

Unknown said...

bessnyer dpt hadiah krismas

Liyana said...

datuk santa buncit? hehehe lawak la

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails